niedziela, 26 maja 2019

ATSAML10 - seksowna płytka gotowa do działania.

Wreszcie znalazłem czas aby poskładać do kupy płytkę developerską dla ATSAML10 i ATSAML11. Przy pierwszym podejściu do płytki okazało się , że pominąłem w obwodzie zasilania MCU dławik 10uH, bez którego nie skorzystamy z dobrodziejstw zasilania w trybie Buck. Musiałem poprawić projekt płytki i złożyć ponownie zamówienie na ich wykonanie.  Poprawiony projekt płytki jest dostępny w wersji ver 3.0 na GitHub.
Czerwień płytki jest po prostu powalająca a zdjęcie nie oddaje tego w pełni. Zawsze będę powtarzał. że własna praca organiczna daje więcej satysfakcji niż kupienie gotowego produktu.

Na płytce osadziłem ATSAML10E16 w obudowie 32 pin. Obudowa w tej wersji jest wygodna w lutowaniu i nikt nie powinien mieć tutaj problemów .
Na płytce przewidziane jest miejsce dla :
  • LCD 2.2 "
  • moduł radiowy RF SI4463 firmy Silicon Labs
  • pamięć EERAM 47L16 firmy Microchip
  • gniazdo ogólnego przeznaczenia PICbus kompatybilne z gniazdem  Mikroelektroniki 
Po raz pierwszy w sekcji zasilania użyłem stabilizatora LDO  SPX3819. Byłem zaskoczony jego niewielkim rozmiarem .  Obciążenie nominalne 500 mA a rozmiar pchełki ,po prostu szok w trampkach. Płytka dedykowana jest dla środowiska SEGGER w którym nie używamy bibliotek ASF. Do programowania używam J-Link EDU Mini. , który bez problemu nabędziemy w naszym umiłowanym kraju. Poniżej zdjęcie jak płytka prezentuje się z modułem radiowym RF i wyświetlaczem LCD , kolorystycznie idealnie zgrane :




W następnym wpisie zamrugamy sobie diodą LED w środowisku SEGGER-a. Potem będę próbował uruchomić bibliotekę dla LCD i modułu radiowego RF.
Następnie spróbuje się zmierzyć z komunikacją kilku modułów RF pracujących w topologii typu gwiazda z usypianiem modułów.

Pozdrawiam
picmajster.blog@gmail.com


Linki :

Projekt płytki ATSAML10/11 ver 3.0 - plik Gerbera

3 komentarze:

  1. Czy ten LDO mocno się grzeje przy obciążenie powyżej 50% nominalnego?

    OdpowiedzUsuń
  2. Witek nie dali radiatora więc chyba nie przewidywali dużego grzania :) Niskie Vdropout na poziomie 340 mA przy pełnym obciążeniu i niskie prądy wsteczne, nie powinno się grzać mocno. Ja będę testował LCD i transmisje RF to wtedy dotknę palcem , tylko jak mi wypali palucha to będę miał problem pisać artykuły :)
    Swoją drogą widziałem ten LDO na jakiejś płytce Microchipa.

    OdpowiedzUsuń
  3. mV ;-) ten Vdrops. Są deklaracje producenta a rzeczywistość pokazuje coś innego. Dobrze wiedzieć że jeśli coś takiego się sprawdza to zawsze mniej PCB potrzeba

    OdpowiedzUsuń