czwartek, 12 kwietnia 2018

MCP2517FD/MCP2518FD kontroler CAN FD - moduł do płytki developerskiej dla PIC32MM

Mamy własnej produkcji płytkę developerską dla PIC32MM, teraz kolej na mini-płytki rozszerzające do złącza PICbus (moja autorska nazwa) na tej płytce. Mini-płytki umożliwią mi nie tylko testowanie poszczególnych komponentów osadzonych na nich ale również w elastyczny sposób tworzenie , nawet "docelowych" urządzeń. Na pierwszy ogień do osadzenia na mini-płytce PICbus idzie m.in kontroler CAN FD MCP2517FD (obecnie zastąpiony przez MCP2518FD).

Na mojej płytce developerskiej do PIC32MM mamy do dyspozycji dwa złącza PICbus, złącza są kompatybilne z płytkami MikroElektroniki.



Miejsca na mini-płytce PICbus jest stosunkowo niedużo ale do dyspozycji mamy dwie strony płytki i możemy zwiększać rozmiar w jednym kierunku wzdłuż mini-płytki. Pierwsza projektowana przeze mnie mini-płytka będzie zawierała docelowo następujące komponenty :

  • kontroler CAN FD firmy Microchip MCP2517FD
  • transciver CAN FD firmy Microchip MCP2558FD
  • czujnik temperatury firmy Microchip MCP9808 (z rozbudowanymi funkcjami "zarządzania" temperaturą)
  • zasilacz +5V potrzebny dla transcivera CAN, również firmy Microchip MCP1703

Wszystkie wymienione wyżej komponenty od Microchipa są wybitnie ciekawe.
W kolejnych projekcikach dotyczących mini-płytek PICbus, będę się starał dawać przynajmniej dwa różne komponenty funkcjonalne. Płytki w niezmienionej formie mam zamiar wykorzystywać w przyszłych projektach developerskich, dotyczących np. nowych MCU Microchipa z rdzeniem Cortexa lub innych ciekawych MCU jakie mi się pojawią na horyzoncie w przyszłości.

Warto tutaj wspomnieć , że w płytkach developerskich na rynku mamy dwa nurty, jeden to taki , że na płytce pakuje się dużo dodatkowych gadżetów na stałe a w drugim nurcie mamy "golasy" doposażone w złącza rozszerzające.
Ja przyjąłem koncepcję "golasów" bo po pierwsze w prostocie jest piękno :) a po drugie "golas" jest bardziej elastyczny, mając złącza rozszerzające np. takie jak PICbus, można go dostosować pod własne wymagania w przyszłości.

Schemat elektryczny mini-płytki PICbus ver 2.0 :



Projekcik wykonuję w aplikacji webowej EasyEDA, obecnie moja ulubiona aplikacja do szybkiego i bezproblemowego projektowania płytek PCB.

Poniżej wygląd warstwy TOP projektowanej mini-płytki :


Warstwa Bootom :


Projekt oddany do płytkarni, czekam zatem z niecierpliwością na ciepłe płyteczki. Kompletny plik w formacie Gerbera dla płytkarni w linkach poniżej artykułu.
Udzielam bezpłatnej licencji na projekt płytki pod warunkiem, że na spodzie wykonanej płytki zostanie zachowany napis z linkiem do mojego bloga czyli strefapic.blogspot.com

Płytkarnia niezawodnie dostarczyła bardzo szybko płyteczki. Płyteczki wyglądają uroczo. Poniżej fotka :


Teraz chwilka czasu na skompletowanie elementów, osadzenie w płytce developerskiej dla PIC32MM i testy komponentów. Kupa fajnej zabawy przede mną. Poniżej efekt końcowy :




Kolejny projekt będzie związany z transciverem Si4432. W zamyśle mam bardzo ciekawą koncepcję wykorzystania płytek developerskich PIC32MM i modułów dodatkowych , chodzi mi po głowie zbudowanie sieci hybrydowej CAN + Moduł Radiowy i podpięcie tego do internetu.

Aktualizacja 08.2018 : 
Ponieważ w pierwszym podejściu projektu płytki dla MCP2517FD, zabrakło połączenia do pinu nCS. Dlatego zaktualizowałem projekt płytki , przy okazji poprawiając/optymalizując cieplnie prowadzone ścieżki do czujnika temperatury MCP9808 oraz dodałem drugie gniazdo linii CAN, które w praktyce może się przydać. Płytka w wersji 2.0 gotowa do pobrania z GitHuba.


Pozdrawiam
picmajster.blog@gmail.com


Linki:
Gerber File - gotowy plik dla płytkarni 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz