sobota, 11 marca 2023

Płytka rozszerzeń mikroBUS dla NUCLEO 64

Stałem się właścicielem pary płytek Nucleo 64 dla MCU STM32G070RBT. Czyli inaczej mówiąc mam dwa nowe programatory ST Link :). Patrząc przez pryzmat kosmicznych cen programatorów, nie pogardzę nimi. Aby dać szansę płytką muszę je przystosować do standardów, których używam. Jednym z takich standardów jest mikroBUS firmy Mikroelektronika. Projektuję zatem płytkę ze stosownym rozszerzeniem. Warto nadmienić , że  MCU STM32G070, jest najprostszym i najtańszym przedstawicielem rodziny STM32G0 . Jest to idealny MCU moim zdaniem do rozpoczęcia przygody z STM32


Projekt rozszerzenia jest w fazie końcowej, aczkolwiek przyszła mi na myśl inna koncepcja, zbudowania płytki w oparciu o złącze dla Arduino. Niestety na złączu Arduino nie poszalejemy, obsada pinów uniemożliwia zrobienia oddzielnych modułów sprzętowych takich jak SPI, I2C UART na dwóch gniazdach mikroBUS. Zatem płytkę opieram na ST morpho. dodałem dodatkowo dwie diody LED do wykorzystania przez użytkownika. Projekt płytki wysłany do fabryki, czekam na rezultaty. 

No cóż te Arduino mi spokoju nie dawało , więc mimo wszystko zaprojektowałem i wysłałem do fabryki również wersję dla złącza Arduino na płytce Nucleo. W wersji "arduinowej" będzie ta zaleta , że mamy dostęp do wszystkich pinów płytki Nucleo od góry. Czasami jest potrzeba zapiąć wygodnie analizator stanów logicznych etc. .Jak to się mówi od przybytku głowa nie boli. Płytka w wersji Arduino wygląda jak poniżej :

Obie wersje płyteczki przybyły z fabryki , witam was płyteczki :
 

 



Mam zatem platformę przygotowaną do działania. Płytka Nucleo staje się zatem dla mnie przydatna. Na ostatnim powyżej zdjęciu mam wpięty moduł Ethernet oparty na W5500 i moduł radiowy LORA. Ten zestaw posłuży mi docelowo m.in do bezprzewodowego synchronizowania czasu w moich zegarkach LED i zbierania od nich danych o temperaturze i przesyłania tych danych do chmury. W chmurze mogę też ustawiać budzik dla poszczególnych zegarków i wszystkim oczywiście sterować za pomocą smartfona. Zbieram pomysły na fajną zabawę z tym zestawem i moimi zegarkami.

Drobna modyfikacja projektu płytki expandera m.in wyprowadzenie dodatkowego slotu na konwerter UART/USB:





Pozdrawiam

PICmajster
picmajster.blog@gmail.com





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz