poniedziałek, 1 kwietnia 2019

ATSAML10/11 - budujemy płytkę developerską.

Słowo się rzekło i płytka developerska dla ATSAML10/11 jest już zaprojektowana. Zajęło mi to całe dwa dni. To jest taki mój czasowy standard dla standardowej płytki developerskiej :) . Projekt wykonany w aplikacji webowej EasyEda. Projektowanie płytek sprawia mi bardzo dużą radość i satysfakcję, której gotowy produkt nie zastąpi. Gotowy produkt nie stanowi takiej zachęty do działania jak własny :). Tylko coś co się wytworzy własną pracą organiczną daje najwięcej satysfakcji i motywuje do działania nad tym. Nie dość , że mamy z własnej pracy satysfakcję to jeszcze nasza kieszeń nie ucierpi i mózg nie zwiotczeje :)


Z nowych rzeczy o których warto wspomnieć to po raz pierwszy w module zasilania wykorzystałem nowoczesny stabilizator LDO SPX3819 amerykańskiej firmy EXAR (staram się trzymać technologicznie ameryki :) tam gdzie tylko mogę), przewyższający parametrami dotychczas stosowany LM1117. Istotna różnica jest również w gabarytach. Idę z postępem i tyle :). Trochę się jednak zagapiłem bo Microchip ma w swojej ofercie bardzo dobre LDO. Na pokładzie płytki jest jedno gniazdo PICbus do którego możemy wpinać nie tylko swoje fantazyjne moduły ale "milion" modułów firmy Mikroelektronika. Nie zabrakło również miejsca na genialny moduł radiowy SI4463 firmy Silicon Labs (zakupiłem trochę tych modułów u naszych skośnookich braci) i wiąże z nimi spore nadzieje. Na płytce znajdziemy również pamięć EERAM firmy Microchip , która bije na głowę wszelkie EEPROM-y etc. Mamy tu do dyspozycji czas zapisu taki jak dla RAM i bez "pieprzonego" stronicowania jeden ciągły obszar do zapisu po prostu bajka. 
No cóż uzbrajam się w cierpliwość choć już nie mogę się doczekać samej płytki jak i pierwszego dotknięcia rejestrów ATSAML10. Za każdym razem jest to jak oczekiwanie na pierwszy pocałunek ukochanej :). Płytki są od dziś w produkcji ok 6000 km ode mnie , wybrałem wariant dostawy ekonomiczny więc ok 10-12 dni czekania. Wyjątkowo wybrałem kolor płytki czerwony, będzie zgodny z lakierem do paznokci mojej Żony no i jest to oficjalny kolor Microchipa :)



D1 dławik 10uH nie jest koniecznie wymagany. Służy do przełączania zasilania z LDO na tryb bardziej energooszczędny Buck.

Udało się znaleźć LDO Microchipa w obudowie SOT23-5, który można śmiało aplikować na płytkę : MIC5219-3.3YM5-TR. Docelowy schemat dla niego poniżej :


Efekt końcowy wygląda jak poniżej :



Jest to wersja płytki ver.3.1  z naniesionym nowym logo i dławikiem D1 10uH potrzebnym dla trybu zasilania Buck . Płytka w czerwieni prezentuje się przepięknie, zdjęcie tego nie oddaje.


Pozdrawiam
picmajster.blog@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz